Windykacja należności przez telefon

Windykacja należności przez telefon Odzyskiwanie niespłaconych należności to proces niełatwy i na ogół czasochłonny. W całym przebiegu windykacji polubownej, kontakt telefoniczny jest najczęściej pierwszym krokiem na drodze do odzyskania długu. Windykacja przez telefon ma swoje plusy i minusy. Niewątpliwą zaletą jest nieduży koszt takich działań. Przeprowadzenie rozmowy telefonicznej jest też szybsze w realizacji, niż wizyta windykatora terenowego. Wadą może być fakt, iż dłużnik w sposób naturalny szerokim łukiem chce omijać nieprzyjemności nie odbierając telefonu, czy nie odpowiadając na wiadomości sms. Brak bezpośredniego kontaktu z wierzycielem ogranicza możliwości porozumiewania się. Celem rozmowy telefonicznej ze spóźnialskim kredytobiorcą jest w głównej mierze zmotywowanie go do spłaty zobowiązań. Prawidłowo przeprowadzona rozmowa to taka, po której dłużnik czuje się zobligowany i chce zapłacić. Trzeba zdać sobie sprawę, że nie można zmusić dłużnika do uregulowania należności. To on musi tego chcieć.[signinlocker] Sposób w jaki rozmawia się z dłużnikiem ma wpływ na skuteczność windykacji i ciąg dalszy negocjacji. Doświadczeni negocjatorzy szybko i przy jak najmniejszym koszcie odzyskują w ten sposób należności, zachowując przy tym dobre relacje handlowe. Sms-y przypominające o zapłacie zobowiązania oraz telefony to popularne narzędzia komunikacji z dłużnikiem. Pośredni kontakt z dłużnikiem ma za zadanie, przede wszystkim ustalić przyczyny opóźnienia oraz zmotywować klienta do uregulowania należności. Wspólne ustalenie warunków spłaty i zawarcie ugody zawsze będzie dla dłużnika mniej kosztowne i kłopotliwe niż unikanie kontaktu. [/signinlocker]

Komentarze