Prawimy z pasją! – Wywiad z Gabrielą Sienkiewicz

Prawimy z pasją! – Wywiad z Gabrielą Sienkiewicz Artykuły „Prawimy z pasją!”  przedstawiają Wam wyjątkowe osoby, które codziennie pracują nad tym, by Klienci eMediator.pl odzyskali swój finansowy spokój. W dzisiejszym wywiadzie specjalistka ds. restrukturyzacji – Gabriela Sienkiewicz opowie m.in. o tym, jak ważne jest wspólne porozumienie z Klientem oraz na czym polega restrukturyzacja zobowiązań finansowych od kuchni.

Co jest ważne w kontaktach z Klientem, już na samym początku?

– Ważne jest nawiązanie porozumienia z Klientem i zdobycie jego zaufania. Podstawą wniosku o restrukturyzację zadłużenia jest sytuacja osobisto-finansowa dłużnika. Im więcej informacji udzieli Klient, tym bardziej precyzyjny i rzeczowy będzie wniosek składany do wierzyciela, a tym samym większe szanse na podpisanie ugody określającej dogodne warunki spłaty zobowiązania.

Jakie jest Twoje indywidualne podejście do Klientów?

– Przede wszystkim staram się zawsze wysłuchać Klienta. Takie podejście jest na pewno istotne względem osób, które odczuwają potrzebę przysłowiowego „wygadania się”. Niekiedy trafiam jednak na Klientów zamkniętych, którzy nie są skorzy do opowiadania o swoim problemie, dlatego tutaj posiłkuję się pytaniami zamkniętymi. Zawsze staram się dodać otuchy oraz odwagi osobom, z którymi rozmawiam. Nie jestem od oceniania, tylko od rozwiązania ich problemu. Im większą wiedzę będę posiadać na temat konkretnego Klienta, tym więcej rozwiązań mogę zaproponować i wynegocjować z wierzycielem najbardziej korzystne warunki spłaty – to jest mój główny cel. Często słyszę od osób zgłaszających się do naszej firmy, że czują się osamotnieni w swoim problemie, a to, że ich wysłucham oraz doradzę daje im komfort psychiczny i sprawia, że czują się po prostu lepiej. Z całą pewnością miło jest usłyszeć, że moja praca i zaangażowanie przynoszą Klientom  upragniony „finansowy spokój”.

Czego Klient może od nas oczekiwać?

– Wachlarz możliwości rozwiązania problemów finansowych jest bardzo szeroki, począwszy od obniżenia wysokości rat, zawieszenia ich płatności jak również umorzenia części zadłużenia. Usługa ta jest przede wszystkim dostosowana do indywidualnych potrzeb Usługobiorcy.

Jakie problemy rozwiązuje ustanowienie pełnomocnika w sprawie?

– Dla Klienta ustanowienie pełnomocnika jest przede wszystkim oddaniem sprawy w ręce specjalisty w dziedzinie restrukturyzacji, czyli negocjowania warunków spłaty. Od tej pory dłużnik nie jest obciążony telefonami ponaglającymi ze strony wierzycieli i nie naraża się na składanie deklaracji spłaty bez pokrycia pod naporem ze strony instytucji finansowej. Dłużnicy pod wpływem emocji podczas rozmowy z pracownikiem banku zgadzają się na nowe warunki spłaty, których nie są w stanie realizować i nie zdają sobie sprawy z tego, że wpadają w jeszcze większe tarapaty. Wszystkie czynności w sprawie są wykonywane przez pełnomocnika, chociaż, co należy podkreślić, nie możemy wierzycielowi zabronić kontaktu bezpośrednio z dłużnikiem. Kontakt w sprawie Klienta ma miejsce na każdej płaszczyźnie – jest to korespondencja, maile i telefony. Czasami jest to kilka, a czasami kilkanaście rozmów w sprawie jednego Klienta.

Jak wygląda mediacja/restrukturyzacja kredytu?

– W zależności od sytuacji Klienta tj. od jakiego czasu trwa, lub przez jaki trwać będzie jego trudna sytuacja finansowa, wnioski o restrukturyzację mogą polegać m.in. na rozłożeniu zobowiązania na raty, obniżeniu wysokości rat lub zawieszeniu płatności przez określony czas, np. będą spłacane tylko odsetki, a rata kapitałowa zostanie zawieszona przez okres karencji. Przy wyższych wpłatach jednorazowych jest możliwość umorzenia części zadłużenia – w tym przypadku wnioskujemy o ugodę bezodsetkową. W zależności od stanu zaawansowania sprawy, wnosimy o zawieszenie działań ze strony wierzyciela (np. windykacyjnych), a w przypadku prowadzenia postępowania egzekucyjnego – o zawieszenie tego postępowania. W każdym momencie można wrócić do spłat bezpośrednio względem wierzyciela – oczywiście za jego zgodą – przedstawiając korzyści płynące z takiego rozwiązania. Podstawą efektywności prowadzonych działań jest współpraca z Klientem, polegająca na bieżącym informowaniu nas o podejmowanych czynnościach. Tutaj chciałabym nawiązać do tego o czym mówiłam już wcześniej. Nie można zapomnieć o tym, że Klient jest nadal dłużnikiem i wierzyciel pomimo ustanowionego pełnomocnika może wykonać do niego telefon, czy wysłać korespondencję, co może wynikać z prostej przyczyny – adres dłużnika jest adresem głównym do korespondencji widniejącym w bazie. W takiej sytuacji Klient zawsze może odesłać wierzyciela do kontaktu bezpośrednio z pełnomocnikiem. Propozycje podpisania ugody często są ograniczone czasowo, dlatego jeszcze raz podkreślam jak istotna jest współpraca z Klientem, którego reprezentujemy.

Co radzisz osobom, które się wahają lub mają obawy przed zleceniem sprawy profesjonalnej firmie oddłużeniowej?

– Nie należy się bać powierzenia swoich spraw profesjonalistom w tej dziedzinie. Tak jest w każdej sytuacji, jeśli mamy jakiś problem. Jeśli już mówimy o strachu, to nie wiem, czy nie większy strach powinien się pojawić w momencie konieczności spłaty zobowiązania i braku takich możliwości, niż przy przekazaniu sprawy osobie, która specjalizuje się w tego rodzaju działaniach. Instytucje finansowe, rozmawiając z pełnomocnikiem nie zastosują perswazji emocjonalnej. Ja skupiam się na ustaleniach merytorycznych. Pracownik Banku nie powie mi, że umowa zostanie wypowiedziana, jeśli Klient pierwszy raz spóźnia się z wpłatą raty bo wiem, kiedy zachodzą podstawy wypowiedzenia umowy. Niestety czasami niewiedza dłużników  jest wykorzystywana, ale można tego uniknąć zlecając sprawę eMediator.pl.

Dziękuję za rozmowę.

Zapraszamy Wszystkich na kolejny dzień otwarty już 7 września br. Odbędzie się w siedzibie Kancelarii eMediator Legal w godzinach od 12:00 do 19:00. Specjaliści udzielą darmowych porad oraz będą bezpłatnie analizować umowy tzw. kredytów frankowych.

K.P.

Komentarze