Alert Frankowy: Podsumowanie akcji informacyjnej dla Frankowiczów

Alert Frankowy: Podsumowanie akcji informacyjnej dla Frankowiczów Poprzedni, 2017 rok był bardzo aktywny pod względem działań informacyjnych prowadzonych przez Rzecznika Praw Obywatelskich oraz Rzecznika Finansowego w sprawie kredytów „frankowych”. Dostrzeżono trudną sytuację wielu osób mających kredyt denominowany lub indeksowany do walut obcych, w związku z czym Rzecznik Praw Obywatelskich zainicjował kampanię informacyjną. Zaś głównym partnerem tej akcji był Rzecznik Finansowy. Do spotkań włączali się również eksperci Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz rzecznicy konsumentów. Kampania trwała rok. Co zaobserwowano w trakcie jej trwania?

Jakie działania podjęli Frankowicze?

W swoim sprawozdaniu Rzecznik Finansowy pisze:
„Wiele z przychodzących na spotkania osób nie podjęło żadnych działań związanych z kredytem. Część osób nie skorzystało jeszcze z systemu bezpłatnej pomocy instytucji państwowych dlatego, że o takiej możliwości nie wiedziało.”
Według rzecznika wciąż bardzo wiele osób ma problem z napisaniem reklamacji do banku, a ta reklamacja zaś uruchamia bezpłatną pomoc. Eksperci, którzy prowadzili spotkania zauważyli, że znaczna część uczestników mylnie identyfikuje możliwe pola działania. Część z nich twierdzi, że głównym tłem sporu w odniesieniu do tego typu kredytu jest kwestionowanie fundamentalnego dla tego typu umów mechanizmu indeksowania lub denominowania kredytu do waluty obcej – którego skutki kredytobiorcy najłatwiej identyfikują widząc informacje o rosnącym saldzie zadłużenia.
Masz problem ze skonstruowaniem reklamacji? Nie wiesz jakie prawa Ci przysługują? Zgłoś się do nas! Nasi specjaliści zajmą się Twoją sprawą!
*Artykuł powstał na podstawie komunikatu prasowego Rzecznika Finansowego z dnia 30 stycznia 2018 r.
K.P.

Komentarze